10 000 godzin, Digital Art

10 000 godzin – tydzień #1

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin

„Pierwsze” 7 dni podróży ku marzeniom. Chciałem więc zdać Wam krótką relację z tego co udało mi się wykonać, czego nowego nauczyć oraz jakie mam plany na kolejny tydzień.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 001

10 000 godzin –  tydzień pierwszy

Więc tak, zacznijmy od ogólnego podsumowania. W zeszłym tygodniu poświęciłem 12,25 godziny na digital art, 3,83 godziny na bloga oraz 1,92 godziny na ćwiczenia fizyczne. Łącznie 18 godzin. Trochę mało, ale po przerwie, którą miałem, można powiedzieć, że jest to całkiem spoko start. Jak wspominałem we wcześniejszych wpisach, nie można od razu się zamęczyć – najlepiej powoli, małymi kroczkami zwiększać z tygodnia na tydzień dawkę, żeby nasz organizm przyzwyczaił się do regularnej pracy.

Dodatkowo chciałem jeszcze napisać o łącznej ilości czasu, którą poświęciłem na uruchomienie bloga. Od pierwszego tygodnia kwietnia do dzisiaj zajęło mi to łącznie 41,5 godziny.

10 000 godzin – wykonane projekty

Game Art – Modelowanie broni – tutorial

Wspominałem Wam o zamiarze modelowania broni raz na dwa tygodnie. Żeby odpowiednio móc wykonać to zadanie najlepiej na początku uczyć się od lepszych. Moje poszukiwania zaprowadziły mnie do materiałów od ChamferZone, które polecane są bardzo często dla osób, które chcą pracować jako Weapon Artist. Wśród wielu pozycji zainteresowałem się na start darmowym tutorialem o modelowaniu granatu (jest też i jego kontynuacja związana z teksturowaniem). Efekt nauki możecie obejrzeć poniżej – jest to model high poly oraz przygotowany pod teksturowanie model low poly.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 04 Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 03

Game Art – Modelowanie broni – Stielhandgranate

Po wykonaniu tutoriala zawsze warto zrobić coś własnego, tak aby sprawdzić, czy udało nam się przyswoić wcześniej poznaną wiedzę. Nie ma sensu jedynie powtarzanie projektów po czymś, bo wtedy nie uczymy się rozwiązywać problemów, podejmować własnych decyzji. Jesteśmy jedynie odtwórcami. Dlatego tak ważne jest tworzenie własnych projektów na podstawie tutoriali. Nauka musi być jak najbardziej efektywna.

Do sprawdzenia mojej wiedzy wybrałem więc bardzo dobrze znany wszystkim ręczny granat używamy przez całą II Wojnę Światową przez armię niemiecką.

Tak samo jak na tutorialu przygotowałem model high poly i low poly pod teksturowanie.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 02

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 01

CGI Photoshoot – Sesje zdjęciowe + modele 3d

Z wcześniejszych, niedokończonych projektów został mi jeszcze jeden fotograficzny w tematyce Władcy Pierścieni, a dokładnie postaci Eowyn. Na początku roku udało mi się wykonać jedno ujęcie. No ale jedno ujęcie to oczywiście za mało. Chciałbym zrobić przynajmniej 3 – w zamyśle było 5, ale to akurat nie wiem czy mi wyjdzie.

Tak więc zacząłem uzupełniać wcześnie przygotowaną scenę modelami mebli, tak aby końcowa ilustracja „nabrała życia”. Na początku zastanawiałem się, czy od razu w modelach 3d dodawać ornamenty, zdobienia i tym podobne rzeczy. Stanęło na tym, że szkoda na to czasu – lepiej dodać to na sam koniec w post produkcji. Będzie szybciej, a efekt wizualny będzie praktycznie taki sam.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 14

Z powyższych modeli chciałbym w przyszłości wykorzystać tą pokrywę skrzyni do stworzenia typowo game artowego modelu. Jak skończę ten projekt na pewno się tym zajmę.

Co zaś do samej sceny, to obecnie wraz z tymi meblami prezentuje się ona następująco (zdjęcie postaci jest wycięte oczywiście byle jak, jako referencja do skali, perspektywy i rozmieszczenia obiektów – liczby to ogniskowa użyta podczas sesji):

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 13

To co chciałbym dodać do tej sceny to: miecz na stole, jakaś płachta na ścianę (tutaj się jeszcze mocno zastanawiam), wspomniane ornamenty do większości mebli i częściowo na deski na ścianie. Kolorystyka drewna też jeszcze się może zmienić, ale nie będę jej już ruszać na poziomie 3d. W post produkcji to chwila roboty, więc ewentualnych korekt dokonam później.

3ds Max – Graphite Modeling Tools

Graphite Modeling Tools dostępne są w 3ds Maxie już od dłuższego czasu. Niestety do tej pory korzystałem z nich bardzo sporadycznie, ograniczając się tylko do kilku wybranych. Postanowiłem więc przy okazji wykonywanych projektów nauczyć się i przetestować wszystkie dostępne w tej palecie narzędzia, tak aby przyspieszyć swój workflow.

Wizualnie Idealnie - Graphite Modeling Tools

Polycount – Monthly Weapons Challange

Na forum Polycount popularne są różnego rodzaju miesięczne wyzwania. Można tam znaleźć takie odnośnie postaci, lokacji, teksturowania, czy modelowania hard surface. Ostatnio do tego zbioru dołączyło nowe odnośnie modelownia broni – czyli to co ja chciałem robić. Oczywistym więc było, że zdecydowałem się również wziąć w nim udział. Tematem pierwszej edycji jest karabinek Muzzelite MZ14. Na razie jestem na etapie tworzenia modelu low poly, który przedstawia się tak jak poniżej:

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 05

Video – Słowne Rodeo

Przy okazji fotografowania zająłem się też kiedyś nagrywaniem video. Były to przeważnie filmiki do coverów muzycznych. Od miesiąca pomagam również bratu w realizacji jego kanały na youtube jakim jest „Słowne Rodeo”, gdzie możecie nauczyć się potocznego języka angielskiego rodem ze Stanów Zjednoczonych. Poniżej dwa filmiki mojego brata z ostatniego tygodnia:

Wizualnie Idealnie – artykuły

W minionym tygodniu na blogu pojawiły się następujące artykuły:

Plany na przyszły tydzień

  • dokończyć (oteksturować) oba granaty,
  • low poly karabinku (żeby w następnym tygodniu zająć się modelowaniem high poly),
  • miecz do sceny z Eowyn – mniej szczegółowy model mam już gotowy, obecnie musiałbym się zająć sculptem w ZBrushu, aby uzupełnić go o detale,
  • będę mieć kolejne dwa, nowe odcinki Słownego Rodeo do złożenia,
  • złożyć jeden albo dwa muzyczne covery,
  • na bloga – recenzja artbooka, jeden artykuł o procesie tworzenia jednej z moich prac, tygodniowy przegląd prac z Arstation,
  • przebudowa mojego portfolio www.lukaszliszko.com – aby lepiej zaprezentować wykonane prace (obecny sposób nie podoba mi się).

To tyle na dziś. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu czas, ilość stworzonych prac i przerobionych materiałów się zwiększy oraz że Wy również nie próżnujecie i staracie się dążyć ku własnym celom 🙂

 

Przydatne linki: