10 000 godzin, Digital Art

10 000 godzin – tydzień #2

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin

Kolejny tydzień, kolejne podsumowanie – co udało mi się zrealizować z zaplanowanych rzeczy, postępy z rozpoczętych projektów i o problemach z działaniem pluginów na blogu.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 002

10 000 godzin –  tydzień drugi

Na początek garść suchych faktów –  w drugim tygodniu wyzwania poświęciłem 22,67 godziny na digital art, 9,50 godziny na bloga oraz 2,33 godziny na ćwiczenia fizyczne. Łącznie 34,5 godziny. Jak możecie zauważyć jest to dość znaczny przyrost w porównaniu do tego co było tydzień temu. Czyli jak widać wszystko zmierza w odpowiednim kierunku. W następnych tygodniach warto, aby udało mi się przynajmniej utrzymać ten poziom.

10 000 godzin – wykonane projekty

CGI Photoshoot – Sesje zdjęciowe + modele 3d

Przechodząc do moich projektów, dalej walczę z projektem graficzno-fotograficznym w klimatach Władcy Pierścieni. Tydzień temu pisałem Wam o modelach mebli, które wykonałem do sceny z drugiego kadru. W tym tygodniu zająłem się natomiast dodaniem detalu do miecza, który będzie dzierżyła modelka, a który w tej scenie ma być umieszczony w tle na stole. Poniżej kilka renderów modelu high poly/sculptu z ZBrusha.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 16

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 17

Model lowy poly stworzyłem używając Decimation Mastera i Zremeshera w ZBrushu. Jednakże sposób wygenerowania modeli i wypalone mapy nie spodobały mi się. Postanowiłem, że sam ręcznie stworzę model pod teksturowanie, co będzie moim pierwszym zadaniem na obecny tydzień.

Polycount – Monthly Weapons Challange

Kontynuacja kolejnego projektu broni na miesięczny Weapons Challange na forum Polycount. Jak widzicie udało mi się praktycznie dokończyć model low poly (zostało tylko parę małych detali do dodania). Nauczyłem się w międzyczasie paru nowych rzeczy – jakich modyfikatorów używać, jak prawidłowo stosować operacje boolowskie, czy też jak rozkładać siatkę w modelu, dokonać jego optymalizacji. Kolejnym krokiem będzie więc wypalenie tekstur i przygotowanie materiałów do finalnej prezentacji modelu.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 19

Blog – problemy z pluginami

W ostatnim tygodniu natrafiłem na pewien błąd, który sprawił mi niemały problem i pochłonął sporą część mojego czasu, którą przeznaczyłem na prowadzenie bloga. Mianowicie przy publikacji wpisów na facebooku przestało mi działać pobieranie obrazków – skutkowało to tym, że link miał formę dużej, pustej, białej ramki z opisem tekstowym pod nią.

Oczywiście takie coś nie może mieć miejsca, bo grafika to element, który przyciąga widza. Zacząłem więc szukać na necie informacji na temat działania mechanizmu pobierania grafiki z bloga przez Facebooka. Doczytałem, że odpowiada za to coś takiego jak Open Graph i znaczniki, które są umieszczane w opisie <meta> naszego bloga. Przebrnąłem więc przez różne strony, debuggery Facebooka do wklejanych linków, ponowną konfigurację wtyczki Yoast SEO, którą używam na swoim blogu, jak i całą masę innych pluginów do Open Graph, czy też ręcznych sposobów obejścia zagadnienia.

Na koniec okazało się, że nic nie pomogło. Wyobraźcie sobie moje zrezygnowanie po paru godzinach prób naprawienia błędu. Zrezygnowany wróciłem więc do moich poprzednich ustawień i postanowiłem, że na Facebooka będę wrzucać linki bez zdjęć. Następnego dnia, ni z tego, ni z owego, pobieranie grafik do wpisów zaczęło ponownie działać… Co było przyczyną usterki? Tego nie wiem i pewnie nigdy się nie dowiem.

Video – cover muzyczny Eweliny i Słowne Rodeo

Jak wspominałem tydzień temu, pomagam bratu przy realizacji jego kanału na youtube. Tradycyjnie więc miałem do nagrania i zmontowania dwa kolejne odcinki:

Oprócz tych dwóch materiałów udało mi się jeszcze zrealizować  video do coveru „I Knew You Were Trouble” Taylor Swift wykonanego przez Ewelinę, który możecie obejrzeć poniżej:

Podcasty / Vlogi Artystów

Od czasu do czasu zdarza mi się wysłuchać jakiś podcast, czy też obejrzeć nowy odcinek na vlogu moich ulubionych artystów. W zeszłym tygodniu trafiłem na 3 pozycje, które mnie zainteresowały. Pierwsze dwie, to materiały od Bobby’ego Chiu:

Trzecie video to kolejny odcinek od Volena, który na swoim kanale omawia zagadnienie 10 000 godzin, uczenia się na własną rękę i który również składa relacje z tego jak wygląda jego proces doskonalenia umiejętności:

Wizualnie Idealnie – artykuły

W minionym tygodniu na blogu pojawiły się następujące artykuły:

Plany na przyszły tydzień

  • dokończyć mój projekt niemieckiego granatu,
  • high poly karabinku i tekstury do niego – żeby zakończyć już ten projekt,
  • miecz do sceny z Eowyn – zrobiłem model high poly więc teraz czas zabrać się za low i materiały,
  • będę mieć kolejne dwa, nowe odcinki Słownego Rodeo do złożenia. Stały schemat do wykonania w każdym tygodniu,
  • na bloga – recenzja artbooka, jeden artykuł o procesie tworzenia jednej z moich prac, tygodniowy przegląd prac z Arstation. To też stały schemat jak przy Słowym Rodeo, który chciałbym realizować każdego tygodnia,
  • przebudowa mojego portfolio www.lukaszliszko.com – aby lepiej zaprezentować wykonane prace (obecny sposób nie podoba mi się). Nie udało się zrobić w tym tygodniu więc przechodzi na następny.

Przydatne linki: