10 000 godzin, Digital Art

10 000 godzin – tydzień #3

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin

Trzeci tydzień za mną. Kolejne 7 dni, podczas których udało mi się skończyć jeden projekt, ruszyć dalej z pozostałymi, już rozpoczętymi oraz wprowadzić dość sporą ilość zmian na blogu/stronie www i rozpocząć przygodę z Instagramem.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 003

10 000 godzin –  tydzień trzeci

Zacznijmy tradycyjnie od czasowego podsumowania. Trzeci tydzień to: 15,17 godziny na digital art, 10,58 godziny na bloga/social media/stronę www oraz 1,92 godziny na ćwiczenia fizyczne. Łącznie 27,67 godziny. Wynik jest trochę gorszy niż ten sprzed tygodnia, ale ogólnie nie jest źle. Przejdźmy teraz do szczegółów.

10 000 godzin – wykonane projekty

Game Art / CGI Photoshoot – Miecz

Projekt ten rozpocząłem jako jeden z elementów pod sesję zdjęciową, której tematyka nawiązywała do postaci Eowyn z Władcy Pierścieni. Takie też będzie jedno z zastosowań tego modelu. Jednakże w trakcie prac nad projektem pomyślałem sobie, że warto by nauczyć się czegoś nowego. Tak więc zrodził się pomysł, aby miecz ten wykonać jako typowy low poly model pod game art – co jednocześnie przydałoby mi się w moim celu jakim jest praca jako Weapon Artist.

Jak zaplanowałem, tak uczyniłem. Model powstał w 3ds maxie i ZBrushu. Mapki wypaliłem w xNormal. Do teksturowania użyłem dość nietypowego połączenia – Quixel Suite wraz z Substance Painterem. Oczywiście każdy z tych programów to już standard w branży, ale raczej rzadko są one stosowane jednocześnie. Mi wymyśliło się takie rozwiązanie, że dDo z pakietu Quixela użyłem do stworzenia bazy, zaś Paintera do wykończenia, dodania detalu. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie daje dużo większe możliwości niż ograniczenie się do jednego pakietu.

Model low poly wyrenderowałem używając Marmoset Toolbag 3 – programu, który jest bardzo popularny do prezentacji modeli game artowych.

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - sword 01

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - sword 02

Oprócz nauczenia się prezentacji modeli low poly w Marmoset Toolbag 3 postanowiłem również spróbować przedstawić model high poly z ZBrusha w Keyshocie – który jest odpowiednikiem MT3 dla modeli z dużą ilością detalu.

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - sword 03

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - sword 04

Mając przygotowany model wraz z teksturami pozostaje mi teraz umieścić go w scenie, o której pisałem Wam w poprzednich sprawozdaniach na temat tego projektu.

Polycount – Monthly Weapons Challange

Zbliża się koniec miesiąca więc wypada dokończyć model na Weapons Challange z forum Polycount. Udało mi się dokończyć model low poly – do którego prezentacji wykorzystałem nauczonego w tym tygodniu Marmoset Toolbag 3.

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - Muzzelite MZ14

Poniżej przedstawiam również przygotowany model pod wypalenie tekstur. Dodatkowo możecie również przyjrzeć się temu jak wygląda szablon do mapowania takiego modelu 3d. Przy okazji tworzenia tej broni nauczyłem się paru nowych technik, tego jak należy ciąć model, jak optymalizować siatkę (oczywiście zdaję sobie sprawę, że dałoby radę zrobić to jeszcze lepiej, ale to są moje początki, które wyglądają chyba całkiem dobrze).

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - Muzzelite MZ14

Następnym krokiem będzie wykonanie modelu high poly. Zastanawiam się jeszcze co do techniki jego wykonania – czy użyć tutaj ZBrusha i jego funkcji Dynamesh, czy też Quad Chamfera i Turbo Smooth w 3ds Maxie. A może i tego, i tego? Jak zwykle zobaczę, co będzie szybszym i lepszym rozwiązaniem, i wtedy zadecyduję o wyborze.

Instagram

Jeśli odwiedziliście mojego bloga w ostatnim tygodniu, to mogliście zauważyć że założyłem konto na Instagramie. Już po tych kilku dniach wydaje mi się, że było to dobre posunięcie i że dzięki tej aplikacji mogę dotrzeć ze swoimi pracami do całkowicie nowych odbiorców, których nie mógłbym poznać przez dotychczasowe platformy, z których korzystałem. Odnośnik do mojego konta możecie znaleźć na panelu bocznym bloga – zachęcam do odwiedzin i obserwacji profilu 🙂

Modernizacja strony www

W zeszłotygodniowych celach wspominałem o zmianie sposobu prezentacji prac na moim portfolio – www.lukaszliszko.com . Wziąłem się więc za modernizację strony. Oczywiście na chwilę obecną nowy widok jest ukryty. Będzie udostępniony publicznie, gdy skończę zmieniać wszystkie działy – obecnie powiedzmy, że jestem w połowie prac. Tak więc mam nadzieję, że premiera nowego wyglądu nastąpi w tym tygodniu.

Video – Słowne Rodeo

Tak jak i w poprzednim tygodniu, tak i w tym pracowałem nad kolejnymi, dwoma odcinkami Słownego Rodeo – kanału o nauce języka angielskiego – dla mojego brata. Jak możecie zauważyć nowe materiały są tam umieszczane regularnie przez co w krótkim czasie uzbierało się już sporo ciekawych video, do których obejrzenia gorąco Was zachęcam.

Wizualnie Idealnie – artykuły

W minionym tygodniu na blogu pojawiły się następujące artykuły:

Plany na przyszły tydzień

  • dokończyć projekt niemieckiego granatu – tak wiem, przeciąga się, ale postaram się w końcu dalej ruszyć i z tym projektem,
  • high poly karabinku i tekstury do niego – żeby zakończyć już ten projekt,
  • będę mieć kolejne dwa, nowe odcinki Słownego Rodeo do złożenia. Stały schemat do wykonania w każdym tygodniu,
  • na bloga – recenzja artbooka, tygodniowy przegląd prac z Arstation, jeden artykuł na temat digital artu/fotografii. To też stały schemat jak przy Słowym Rodeo, który chciałbym realizować każdego tygodnia,
  • zakończenie przebudowy mojego portfolio www.lukaszliszko.com – jestem w połowie, więc finalizacja modernizacji w tym tygodniu wydaje się realnym założeniem.