10 000 godzin, Digital Art

10 000 godzin – tydzień #4

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin

Miesiąc regularnych podsumowań wyzwania już praktycznie za mną. Przekonajmy się więc jak poszło mi w czwartym tygodniu. Ile projektów udało mi się ukończyć, z czym miałem problem i jakie mam plany na kolejne dni.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 004

10 000 godzin –  tydzień czwarty

Zacznijmy tradycyjnie od czasowego podsumowania. Trzeci tydzień to: 16,67 godziny na digital art, 8,08 godziny na bloga/social media/stronę www oraz 1,50 godziny na ćwiczenia fizyczne. Łącznie 26,25 godziny. Praktycznie tak samo jak przed tygodniem. Czyli jest ok. Udało się utrzymać ogólny wymiar czasowy. Domyślam się, że czym dalej tym będzie łatwiej. Gdy regularna praca wejdzie mi w codzienny nawyk efekty prac powinny być co raz lepsze 🙂

10 000 godzin – wykonane projekty

Game Art – Modelowanie broni – tutorial

Uprzednio wykonany model granatu został przeze mnie oteksturowany. Proces ten był dalszą częścią kursu od Tima Bergholza z ChamferZone. Autor wykorzystał w tym celu Substance Paintera. W nim również wypalił wszystkie mapy, wykorzystując bardzo pomocną funkcję jaką jest wykrywanie poszczególnych elementów po nazwie, dzięki czemu nie trzeba dzielić modelu na mniejsze części.
W trakcie prac nad materiałami starałem się oczywiście, aby zrobić to w jakimś stopniu po swojemu. Identyczne tworzenie tekstu, zabrudzeń na modelu nie miało sensu. Tak więc stworzyłem własną wersję opierając się na technice przedstawionej przez autora kursu. Efekt mojej próby przedstawia się następująco:

Game Art – Modelowanie broni – Stielhandgranate

Aby lepiej przyswoić wiedzę z przerobionego tutoriala najlepiej wykonać swój własny projekt od podstaw. Wykorzystałem więc tutaj model niemieckiego granatu, o którym już pisałem dwa tygodnie temu. Mając gotowe modele low i high poly, musiałem wypalić mapy (za pomocą Paintera, a nie xNormal) jak to miałem wcześniej w zwyczaju i stworzyć tekstury. Finalny efekt przedstawia się następująco i mam nadzieję, że pokazuje to, że przyswoiłem wiedzę z wcześniej poznanych materiałów.

Polycount – Monthly Weapons Challange

Kończy się miesiąc maj. Oczywistym więc było, że należy skończyć model Muzzelite MZ-14 na miesięczny challange z forum Polycount.

Pierwszym krokiem ku finalizacji projektu było stworzenie modelu high poly. Nie będę ukrywać, że miałem z tym pewne problemy. Użyłem tutaj kombinacji smoothing groups i turbosmooth z quad chamferem wewnątrz 3ds maxa oraz Dynamesha z funkcją Polish w Zbrushu. Na początku myślałem, że szybciej mi to pójdzie, ale po drodze okazało się, że nie jest to taki prosty proces. Musiałem więc trochę się pomęczyć, żeby wygląd modelu był zadowalający. Na przyszłość muszę to jakoś usprawnić.

Mając gotowe high poly mogłem wypalić mapy i oteksturować model w Substance Painterze. Tutaj też nie obeszło się bez wielokrotnych prób i wielu zmian. Najwięcej trudności sprawiła mi faktura bazowego materiału. Czy dałem sobie radę i końcowe materiały są dobre? Możecie sami ocenić po obejrzeniu poniższych obrazków:

CGI Photoshoot – Eowyn – model miecza i postępy prac nad drugim ujęciem

W ostatnich podsumowaniach przedstawiłem Wam game artowy model miecza. W ostatnim tygodniu stworzyłem do niego shadery w Vrayu, tak aby umieścić go w scenie z sesji zdjęciowej. Oczywiście w finalnym kadrze będzie on umieszczony w tle, a przez co mało widoczny, ale i tak należało to wykonać poprawnie. Nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać w jakimś bliższym ujęciu, w którym widoczny będzie detal. Tak więc render z 3ds maxa zrobiony w Vrayu wygląda następująco:

Instagram

Działam dalej na Instagramie. Znaczy to dalej jest użyte tak na wyrost, bo to dopiero mój początek na tym serwisie. Staram się dodawać 2 grafiki/zdjęcia na dzień. Powoli zbieram nowe, obserwujące osoby. Mam nadzieję, że tendencja się utrzyma i Instagram pozwoli mi na dotarcie z moimi pracami do nowej grupy odbiorców.

Modernizacja strony www

Dalej pracuję nad modernizacją mojego portfolio – www.lukaszliszko.com . Do końca zostało mi już tylko stworzenie 3 podstron oraz wygląd strony głównej. Tak więc miejmy nadzieję, że uda mi się to sfinalizować w przeciągu tych kolejnych 7 dni.

Video – Słowne Rodeo i utwór Charlie H wraz z grafiką tytułową

W tym tygodniu powstał tylko jeden odcinek Słownego Rodeo, ale kolejne są już w produkcji. Tak więc zaglądajcie na kanał yt mojego brata i uczcie się angielskiego 😉

Pracowałem też nad grafiką tytułową dla Karola do jego utworu muzycznego, którego premiera ma mieć miejsce w tym tygodniu. Grafika to pewnego rodzaju fotomanipulacja – stworzyłem ją z dwóch otrzymanych zdjęć i pozmieniałem według wytycznych Karola.

Podcasty

Wspominałem już, że lubię oglądać podcasty, w których autorzy (w 99% graficy) mają coś mądrego do powiedzenia. Cieszę się więc, że ostatnio trafiłem na kanał Bobby’ego Chiu, o którym już Wam pisałem. Tym razem obejrzałem u niego następujący odcinek, do którego obejrzenia zachęcam również i Was.

Wizualnie Idealnie – artykuły

W minionym tygodniu na blogu pojawiły się następujące artykuły:

Plany na przyszły tydzień:

  • jeśli challange na polycount będzie kontynuowany, to będę dalej brał w nim udział. Jeśli nie, to przerzucę się chyba na dwumiesięczny Environment Challange (też na tym samym forum), w którym zawsze jest podkategoria „Hard Surface model”,
  • przy okazji swoich wcześniejszych projektów stworzyłem różne modele, takie jak pistolet h&k usp, czy też różne miecze świetlne. Pomyślałem sobie, że warto by było wykorzystać je i stworzyć na ich podstawie modele game artowe, które mógłbym dodać do swojego portfolio na pozycję Weapon Artist. Tak więc dobrze by było gdybym każdego tygodnia tworzył jeden taki projekt,
  • do broni chciałbym również dorzucić modele ubrań z Marvelous Designera. To akurat dziedzina, która się teraz dość mocno rozwija, a osób, które się dobrze na tym znają jest dość mało. Może warto byłoby więc dorzucić to do asortymentu swoich umiejętności? Do tego bronie, ubrania, modele hard surface, to wszystko łączy się w zagadnieniu Environment Artsit, o którym również wspominałem w celach wyzwania 10 000 godzin,
  • będę mieć kolejne dwa, nowe odcinki Słownego Rodeo do złożenia. Stały schemat do wykonania w każdym tygodniu,
  • na bloga – recenzja artbooka (zapewne z Kong: Skull Island), (dwu)tygodniowy przegląd prac z Arstation,
  • zakończenie przebudowy mojego portfolio www.lukaszliszko.com – jak wspomniałem w tekście zostało mi już tylko parę stron do dokończenia. Najwięcej problemów będzie ze stroną główną, nad której wyglądałem cały czas się zastanawiam.