10 000 godzin, Digital Art

10 000 godzin – tydzień #5

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin

W poprzednim tygodniu łączny czas moich ćwiczeń był niestety krótszy niż zazwyczaj. Nie oznacza to jednak, że dopadło mnie lenistwo i darowałem sobie to co wcześniej zamierzałem wykonać. Po prostu w weekend odbywał się Comic Con, o którym opowiem Wam w innym wpisie, a na który poświęciłem praktycznie całą sobotę i niedzielę. Tak więc uciekły mi dwa dni na moje projekty. Poniżej o tym co udało mi się wykonać w pierwsze pięć dni poprzedniego tygodnia.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 005

10 000 godzin –  tydzień piąty

Zacznijmy tradycyjnie od czasowego podsumowania. Piąty tydzień to: 12,25 godziny na digital art, 5,67 godziny na bloga/social media/stronę www oraz 1,33 godziny na ćwiczenia fizyczne. Łącznie 19,25 godziny. Jeśli cofniemy się w czasie możemy zauważyć, że jest to wynik praktycznie identyczny do tego z pierwszego tygodnia. Tendencja zniżkowa, ale na swoje usprawiedliwienie przywołuję, to co napisałem na początku. Odpadł mi weekend, a co za tym idzie „parę” kolejnych godzin. W tym tygodniu będzie na pewno lepiej 🙂

10 000 godzin – wykonane projekty

Game Art – Modelowanie broni – HK USP

W zeszłotygodniowych celach wspomniałem o tym, że chciałbym przemienić kiedyś wykonane przeze mnie modele high poly na te game artowe, tak aby powiększyć swoje portfolio. Szkoda, aby wcześniejsze projekty się marnowały, gdy można je odpowiednio zmodyfikować i wykorzystać do czegoś nowego. Jak pomyślałem, tak zrobiłem. Na start wybrałem model pistoletu HK USP Match znanego z serii Tomb Raider, a dokładnie z filmu, w którym był używany przez Angeline Jolie, która grała Larę Croft.

Lekko zmodyfikowałem model high poly. Na jego podstawie wykonałem ten z mniejszą ilością detalu, czyli low poly – 2650 trójkątów. Idąc za ostatnim trendem w moich projektach, mapki wypalone i tekstury zrobione w Substance Painterze. Render w Marmoset Toolbag.

Game Art – Średniowieczna skrzynia

Tym razem już nie broń, ale nazwijmy to asset, który może być wykorzystany przy zapełnieniu projektu lokacji – skrzynia. Rzecz, która pojawia się w każdej grze. Tutaj akurat mamy wariant średniowieczny, bo do jego stworzenia wykorzystałem część modelu z kadru do sesji zdjęciowej z Władcy Pierścieni.

Obecnie skończyłem robić model low poly oraz przygotowałem mapkę uvw do wypalenia tekstur. Następnie przerzucę model do ZBrusha, aby wyrzeźbić detal na deskach i dodać potrzebne ornamenty.

skrzynia

skrzynia

CGI Photoshoot – Eowyn

W zeszłym tygodniu udało mi się wyrenderować całą scenę. Wszystkie modele zostały zrobione i odpowiednio rozmieszczone w kadrze. Pozostaje mi więc dokonać overpaintingu, color gradingu i ogólnej postprodukcji renderu.
Z takich ciekawostek przy renderowaniu – okazało się, że scena na moim komputerze będzie się przerabiać dużo dłużej niż myślałem. Na początku założyłem, że będzie to 7-8 godzin. Okazało się, że licznik pokazał mi 13 godzin, a w międzyczasie musiałem porobić parę innych rzeczy. Warto więc przerwać render i dokończyć go potem wykorzystując opcję renderowania wybranych regionów. Dzięki temu nie trzeba robić wszystkiego za jednych razem. A tak poza tym to warto by było, abym w końcu kupił nowego kompa (obecny nie jest zły, ale przydałaby się dodatkowa moc obliczeniowa).

Instagram

Działam dalej na Instagramie. Zazwyczaj dwie grafiki/zdjęcia dziennie, tak żeby regularnie pojawiało się coś nowego na moim koncie. Zauważyłem, że daje to dobre rezultaty. Sukcesywnie przybywa mi liczba osób obserwujących, która jak wiadomo na początku nie będzie duża, ale może z czasem osiągnie spore rozmiary – czego sobie oczywiście jak najbardziej życzę 😀

Modernizacja strony www

Udało mi się zmodernizować moje portfolio – www.lukaszliszko.com . Zmianie uległa prezentacja obrazków – nie ma już kwadratów, które mnie denerwowały – oraz strona główna, która obecnie zawiera graficzną prezentację poszczególnych działów, tak żeby można było szybko zorientować się w zakresie mojej twórczości. Do zmiany pozostał m tylko dział foto, ale to pewnie uda mi się dzisiaj zrobić. Tak więc powiedzmy, że prace nad stroną uważam za zakończone.

Video – Słowne Rodeo

W tym tygodniu powstał jeden odcinek Słownego Rodeo – tak jak i w poprzednim tygodniu. Powiedzmy, że ten stan rzeczy również możemy złożyć na Comic Con w Warszawie ;p

Wizualnie Idealnie – artykuły

W minionym tygodniu na blogu pojawiły się następujące artykuły:

Plany na przyszły tydzień:

  • nadal nie wiadomo co z wyzwaniem na forum Polycount, będę musiał chyba przenieść się na to, które działa od dłuższego czasu, czyli Environment Challange,
  • po modelu pistoletu przerobię chyba miecze świetlne,
  • skończenie drugiego kadru z sesji zdjęciowej Eowyn z Władcy Pierścieni,
  • do broni chciałbym również dorzucić modele ubrań z Marvelous Designera. To akurat dziedzina, która się teraz dość mocno rozwija, a osób, które się dobrze na tym znają jest dość mało. Może warto byłoby więc dorzucić to do asortymentu swoich umiejętności? Do tego bronie, ubrania, modele hard surface, to wszystko łączy się w zagadnieniu Environment Artsit, o którym również wspominałem w celach wyzwania 10 000 godzin,
  • nowe Słowne Rodeo do nagrania i złożenia,
  • na bloga – recenzja artbooka (miał być Kong: Skull Island, ale może zrobię Wonder Woman o ile artbook zostanie do mnie dostarczony w tym tygodniu), (dwu)tygodniowy przegląd prac z Arstation, relacja z Comic-Conu.