10 000 godzin, Digital Art

10 000 godzin – tydzień #6

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin

Poprzednie tygodnie to lekka tendencja zniżkowa, ale na szczęście udało mi się to poprawić i ostatni, szósty tydzień był już lepszy. Udało mi się zrealizować dwa projekty, w tym drugi kadr z mojego graficzno-fotograficznego projektu w klimatach Władcy Pierścieni.

Wizualnie Idealnie - 10000 godzin - 006

10 000 godzin –  tydzień szósty

Zacznijmy tradycyjnie od czasowego podsumowania. Szósty tydzień to: 17 godzin na digital art, 5,33 godziny na bloga/social media/stronę www oraz 1 godzina na ćwiczenia fizyczne. Łącznie 23,33 godziny. Na pewno cieszy większa ilość godzin poświęconych na digital art – czyli to na czym najbardziej mi zależy. Minusem jest na pewno ilość ćwiczeń fizycznych. Tutaj niestety dopadło mnie lenistwo i ogólne przemęczenie. 1 godzina to tyle co nic. Postaram się to poprawić, bo jak wspominałem w początkowych wpisach – lepsza kondycja fizyczna pozwala na dłuższą pracę przy komputerze, a co za tym idzie na szybszą realizacją wyznaczonych celów.

10 000 godzin – wykonane projekty

Game Art – Modelowanie broni – Miecz świetlny – Darth Maul

W ostatnich tygodniach zapoczątkowałem serię, która opiera się na ponownym wykorzystaniu wcześniej wykonanych przeze mnie modeli 3d. Modeli high poly, które mogą posłużyć jako baza do nowych, game artowych assetów. Przerobiłem już model pistoleu HK USP, a w ostatnim tygodniu sięgnąłem po kolekcję mieczy świetlnych. Na pierwszy ogień poszedł ten używany przez Darth Maula. Z takich typowo nowych rzeczy, które miałem do wykonania przy projekcie, mogę wspomnieć o stworzeniu ostrza. Musiałem trochę poczytać o Emmisive map i o tym jak zachowuje się ona w Marmoset Toolbag. Model low poly ma łącznie 3,8k trójkątów, tak więc chyba udało mi się go całkiem dobrze zoptymalizować.

Wizualnie Idalnie - 10 000 godzin - miecz świetlny - Darth Maul

Wizualnie Idalnie - 10 000 godzin - miecz świetlny - Darth Maul

Wizualnie Idalnie - 10 000 godzin - miecz świetlny - Darth Maul

Wizualnie Idalnie - 10 000 godzin - miecz świetlny - Darth Maul

CGI Photoshoot – Eowyn – kadr #2 i #3

W końcu udało mi się dokończyć drugi kadr z tego projektu. Długo to trwało. W międzyczasie nastąpiło dużo zmian, poprawek, ale chyba się opłaciło tyle czekać. Ja jestem zadowolony z efektu i mam nadzieję, że kolejne kadry będą równie udane. Z ciekawostek – ornamenty na meblach, ścianach zostały dodane w post produkcji. Co prawda do ich stworzenia pośrednio posłużyły modele 3d, ale do finalnego obrazka zostały dodane na sam koniec w Photoshopie, jako że dodawanie ich w trójwymiarowej scenie zajęłoby zbyt dużo czasu.

A sam obrazek, o którym mowa, przedstawia się następująco:

Wizualnie Idealnie - 10 000 godzin - Eowyn #2 - Władca Pierścieni

Skończona ilustracja nie oznacza koniec prac nad projektem. Trzeba wziąć się za kolejne ujęcia. Idziemy dalej z historią i tym razem Eowyn będzie ukazana w rynsztunku bojowym przed bramą Meduseld w Edoras. Długo zastanawiałem się jak ukazać Golden Hall i mój wybór padł na koncept Michaela Kaluty, który wrzuca poniżej. To na nim będę bazować przy trzecim ujęciu z tego projektu.

Instagram

Tutaj w sumie nie ma co opisywać, tak jak i poprzednie uzupełniam sukcesywnie swój profil moimi wcześniejszymi pracami. W międzyczasie zauważyłem parę rzeczy związanych z samą aplikacją, a które mogą przydać się początkującym osobom – tak więc postaram się to opisać i wrzucić garść porad na bloga.

Wizualnie Idealnie – artykuły

W minionym tygodniu na blogu pojawiły się następujące artykuły:

Plany na przyszły tydzień:

  • jeden lub dwa game artowe modele mieczy świetlnych,
  • prace nad trzecim kadrem z Eowyn,
  • odnośnie artbooków, to skupię się chyba na złożeniu większej ilości filmów podglądowych i wrzucenie ich na kanał na youtube, a potem sukcesywnie będę dodawać recenzje na bloga,
  • może uda mi się wykonać jedną sesję zdjęciową.